tisdag 13 december 2011

Dagis

Jahapp,nu har vi avverkat ännu en inskolningsdag till! De är ju de som känns så konstigt,lilla stumpan verkligen trivs på Dagis men de funkar bara när hon ser mig!
Vet hon vart jag är så knatar hon iväg & hittar på saker att göra, men ser hon inte mig när hon kommer för att leta mig då bryter hon ut i panikgråt! =( Hoppas att de blir bättre efter Juluppehållet!! annars ger jag upp!

Har faktiskt långt gångna tankar & funkeringar på detta me barnomsorgen..de finns ju ett stort behov av barnomsorg på lite mera "obekväma" tider än va Dagis är öppet..
Så mina funderingar ågr fram & tillbaka om kommunen kanske behöver en Dagmamma som kan ta även "obekväma" tider..
För utbildad Dagbarnvårdare är ja ju ;) Egen företagare är ja ju oxå så....
Jaja, ska lägga ut lite krokar hos en del föräldrar att om de behöver barnomsorg på "obekväm" arbetstid, mest pga tex ensamstående föräldrar som jobbar inom vård&omsorg samt de föräldrar som kanske inte är ensamstående men med sambo/maka/make som jobbar skift själva eller jobbar på annan ort..Ja för de stackarna så blir ju varje arbetspass som inte passar in i normen för vad just våran kommun tycker att de är okej att arbeta..
Har t.o.m hört om en ensamstående förälder som av kommunen blev rådd att säga upp sig från sitt jobb bara för att kommunen inte kan erbjuda barnomsorgen när föräldrarna behöver!!

Hmm,ja vem vet vad 2012 har att erbjuda på den fronten ;)
Nått måste till iaf, för både mig & dessa stackars föräldrar!
& vi slipper kanske lämna lilla <3 eftersom de verkar vara svårt att komma längre än till inskolning!!

Till nästa gång
Var rädda om varann!

Carpe Diem!

2 kommentarer:

Bloggminglet 2012 sa...

Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses :-)

Theodora sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg <3