onsdag 10 augusti 2011

Mycket har hänt

Ja mycket har hänt sen sist..
Lilla Alexia har fyllt 1år, hon har fått flera nya tänder så nu har hon 4 uppe & 4 nere samt flera på g.
Börjat gå gå smått, går jättebra & jättegärna när någon håller i henne, men har nu idagarna börjat ta flera steg själv =).

Sommaren har hunnit övergå i tidig höst =( & med det så följer ju ökad ledvärk & sömnproblem som ett brev på posten.
Känns som om sommaren åter igen varit alldeles för kort, får försöka knåpa ihop xtra pengar så vi kan planera in en utlandsresa inom en snar framtid, vore ju underbart om jag kunde få ladda min kropp inför hösten & framförallt vinterns kyla!
Men, men vi får väl se hur det går med den biten..har ju en V40 som bara väntar på att nån ska fixa alla 2:or så jag kan sälja den!
Inge kul & ha pengarna stående på gräsmattan..

Sen har jag startat mitt företag, ska leda olika Yogagrupper samt jobba med Herbalife & WLC så visst känns det roligt med att hösten är här oxå =).
Just nu inväntar jag mitt Särskilt Starta Eget stöd så jag kan inhandla de inventarier jag behöver för att kunna starta upp riktigt.
Samt det vanliga Starta Eget bidraget så jag kanske kan överleva tills firman drar in lite inkomster..eftersom jag har fått Sjukersättning50% så startar jag firman50%, det känns riktigt bra att äntligen vara på väg tillbaka in i arbetslivet efter all dessa år med full Sjukpenning.
50% Sjukersättning ger ju inte mycket klirr i kassan, men tillsammans med min andra inkomst så kanske vi kan överleva ändå.

Jag kommer att jobba mest kvällar & helger så Alexia kan ju fortsätta vara hemma med mig & det känns skönt. =)
Vi kör på så till att börja med så får vi se hur framtiden ser ut, men känslan i grunden är bara positiv & härlig så..

I Lördags var vi till våra kära grannar & var med & firade Ulf på hans 50årsfest, en falle trevlig tillställning =).
Sen nu på Lördag har min mamma & hennes bröder dragit ihop en Kusinträff så då ska vi medverka på ännu en fest.
Helgen efter det så blir det bara lungt, passar på att ladda batterierna inför Mammabloggkryssningen som jag & Mari ska åka på.
Hela helgen är vi på tur, startar med att på Fredagen den 26:e bila till Svall för att sätta oss på tåget ner till Sthlm.
Kommer ner till Sthlm runt 1 tiden, lutar nog åt lunch & kanske en liten träff med bästaste Marja & sen gör vi nog Sthlm:s gator osäkra.
Bor gör vi i Gustavsberg, under Lördag på dagen har vi inget inplanerat förrän kl 16:30 då vi ska infinna oss vid Birkas incheckning =) för en 22timmarskryssning tillsammans med en hel massa andra mammor!
Söndagen återkommer vi till Sthlm vid 16 tiden, tåget norröver till Svall går vid 17:28 så helgen är fullspikad!
Ska bli såå härligt att tillbringa helgen tillsammans med min älsta dotter <3.

Nä nu åter till vardagen & myset med min minsta dotter..
Tills nästa gång

Carpe Diem!

Inga kommentarer: