tisdag 23 mars 2010

Halvtid =)

(Enl Familjelivs hemsida)
Uträkning utgår från dagens datum: Tis 23 mar 2010.

Din graviditet startade Mån 2 nov 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 16 nov 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 142 av 280. (50,7%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 1 full dag (v20+1).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 8 aug 2010
Du har 138 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ja tänk att vi redan är halvtid =) På nått sett har tiden gått så fort..känns som om vi inte riktigt hinner med.
Men jag mår övervägande bra, enda nackdelen är egentligen att jag börjar få ont i höfterna/fogarna..har hemskt ont när jag ligger & ska sova..vaknar konstant hela nätterna av att höfterna värker =( Känns inge vidare!!
Vi har ju Tempur madrasser, det ska ju vara det bästa man kan sova på, men det märker jag då inget av nu!
Känns som om jag ALDRIG får sova!!
Kan madrassen vara för mjuk??
Åh, önskar jag visste hur man ska komma tillrätta med detta..vill ju inte sova så här kasst fram till lilla parvel kommer..

Jaja, börjar på nått konstigt sett vara van att ALDRIG få sova! Kan man verkligen klara sig utan riktig sömn??
Ska iväg till Sandra på en SPA massage idag kl 15..LÄNGTAR!! Hoppas att den kan hjälpa mig så jag får sova inatt iaf..

Carpe Diem!

3 kommentarer:

Mikaela Stenhill sa...

Hej.
Va kul att du hittade mig. Och vad kul med en till blogg att läsa. Jag kommer lägga till dig på min länksida om det är okej.
Barn nummer 4. Gud va roligt. jag vill med ha 4 så jag är lycklig att min man inte heller har barn sen innan och gärna vill ha fler sen.
Ha en underbar dag. KRAM

Lotta sa...

Hej vännen!

ja tiden går verkligen fort,vare sig man är gravid eller inte,den bara rusar iväg....
Va jobbigt för dig att du har ont och att du inte får sova ordentligt,det vet jag hur det är....det är inte många HELA nätter jag sovit sen bilolyckan,20 år sen i juni....
Du har inte provat örtteer,det finns ju en del som ska vara rogivande?Tror Friggs har ett som heter "Kvällsro",testa de...

Sköt om å var rädd om dig raring!

Massor med kramar till dig från mig//Lotta i Blekinge <3<3

Mikaela Stenhill sa...

Hej Carina!!!
Sammandragningarna är inga roliga, men det därmed att inte sova på nätterna är också väldigt jobbigt.
Har du provat det där med en kudde mellan benen. Jag har också lite ont i höfterna under nätterna men kudde provar faktiskt ganska ok.
Yogainstruktör...låter jätte spännande. Har faktiskt aldrig provat men hört att det skall vara bra för kropp och själ. Skönt att ha något annat att göra med.....

Ha en fortsatt trevlig torsdag. Så hörs vi snart igen. KRAM