onsdag 14 september 2011

Grand Opening

Jaha igår skulle jag & min kollega Jeanette ha våran Grand Opening kl 18 i min lokal på Hussen. (Vildhussens smeknamn)
Vi hade planerat att träffas där vid 16,30 tiden, men när kl närma sig 16 då ringer J & berättar att hon blivit magsjuk! =( Stackarn!!
Jahapp, bara & gilla läget att jag kommer att stå där ensam! Känner att paniken & stressen börjar komma..men då ni, så tog jag några långa stärkande andetag & tänkte..Vad är det värsta som kan hända?? Jo, att jag strular till det, stammar & vimsar när jag ska berätta vad Herbalife är för något..Strular till det när jag fixar till smakproverna & delar våra olika barer i mindre provbitar...
Å de mina vänner är ju absolut inte en katastrof, det har ju alltid kunnat vara värre eller hur?? ;-)

Sagt & gjort, gjorde mig klar & svängade förbi kära J & hämtade självaste manuset, samt in på affären & handla de sista till smakshakerna =) Visst ska inte sticka under stolen att stressad det var jag allt!! Huvvaligen, va stressen flöda igenom kroppen men va gjorde de!
In på Hussen, upp för trappen me en massa grejjor, checka av vad jag skulle ha med mig ner i köket, bar det ner för trappen igen, in i köket..Tokblanda ihop allt under på nått sett ett suveränt välplanerat kaos! ;-)
Önskar att jag hade haft på mig en stegräknare, jag har nog kunnat lega på soffan bara idag för jag gick nog dubbelt så mycket igår! Hihihi, så de kan bli ibland!
När klockan var 18 då knackade det på dörren, ha där ute stod mina (våra) stackars besökare & väntade på att få komma in.
Öppnade dörren, & smart som jag är så delegerade jag ut till min kära mor (som var min gäst) att servera Välkomstdrinken! På så sett hade jag några xtra minuter att kuta emellan köket & rummet på övervåningen med smakproverna & barerna!

Pust, nån stans emellan allt spring så hann jag byta tröja oxå din min Herbalife bling tröja =) sen när jag bar upp de allra sista pryttlarna så bad jag gästerna att följa efter!
Väl inne i rummet så berättade jag om hur situationen var, att jag var lite stressad men att nu så är allt lugnt igen, jamena jag hann ju klart ändå?!
Tog ett djupt andetag & sen körde jag igång..Hälsade alla så varmt välkomna & sen läste jag ur manuskriftet rakt upp & ner, berättade lite egna resultat osv & kontentan blev super bra!

Efteråt när alla gästerna åkt hem, ja alla utom min underbara mor som stannade & hjälpte mig diska undan & plocka ihop lite, så styrde jag min gröna fara hemåt mot Vikbäcken, nöjd & lycklig!
Tänk, varför var jag så nära paniken när allt gick så bra??
En sak lärde jag mig iaf, ingen mening att ta ut nått i förväg, gäller bara att flyta med & lite på att allt bli så bra som det kan ändå! Bara man gör sitt bästa så kan inget gå fel!!

På väg hem så fick jag ett härligt peppande sms av J hennes underbara dotter E hade bara lovordat mig & sa att jag var så duktig!
Det om något är väl en suveränt bra respons?
Japp, jag är helnöjd över gårdagen!! Hoppas att Söndagens Grand Opening blir mindre kaosaktig men lika bra & gemytlig som gårdagens...Då är jag hur nöjd som helst! =)

Ja, nu har jag berättat om gårdagens bravader..
Tills nästa gång
Var rädda om varann!

Carpe Diem!



4 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vad spännande det låter med ditt nya företag!
Har nog en del tyger som jag gärna skulle bli av med.. Eller kanske inte gärna men behöver plats :-)
Något speciellt som du är ute efter?
Kram, Lotta

Fnulan sa...

Tänk vad man klarar egentligen! Duktigt av dig att ta över kontrollen och fixa det! HEJA HEJA

Vecka - Vecka sa...

Hej igen :-)
Att sy en åkpåse låter ju roligt! har också funderat på att klä över den från mammalådan med något trevligt tyg.. Du kan ju lite fundera i vilken färg och vilket material du skulle vilja ha den, så kan jag se vad jag har i mina hyllor och fast skicka bilder. Redan om du kan säga färgen så blir det lättare att sortera bort.
Trevlig helg!
Kram, Lotta

Fnulan sa...

Men du... nu får du ju uppdatera =)