fredag 15 maj 2009

Kursen idag!!

var en bra kursdag..vi hade många skratt, fick många tips av varann..så just idag känns allt hoppfullt =o) Efter kursen åkte jag till Mari på en snabb kopp kaffe..sen styrde jag kosan till min kära farmor..drack lite mer kaffe + lite gott fikabröd..Jag chockade min farmor med att plocka fram fikabröd, jag är en sån där tråkig människa som nästan aldrig vill ha nått fikabröd, knappt att jag tar mig en kopp kaffe när jag hälsar på henne, så jag gjorde nog hennes dag idag =o)
Vi fikade ute på hennes balkong i solskenet & hade det jätte trevligt, hon är så underbar min farmor, så otroligt tacksam över allt jag gör för henne..Hon uppskattar verkligen att jag tar mig tid att åka in & hälsa på henne...
Känns otroligt skönt att kunna hjälpa henne till en bättre vardag & det utan att jag egentligen tycker att jag gör något.. Härlig känsla!!

Sen efter fikat så styrde jag min grå fara hemåt mot Vikbäcken..svidade om till lite lättare kläder, på med mina joggingskor, stavarna i handen & ut mot vägen det bar..har världens mysigaste runda jag knatar,mesta dels i skogen där jag trivs kanon!!
Senare på em så kom Mari & Anna förbi en sväng, vi drack lite mer kaffe..Hmm,undra vem som kommer att ha svårt att sova inatt???
När de åkte hem så fixade jag & Sofie en mumsig pizza som vi käkade till middag när Martin kommit hem.
Nu är Sofie med sina kompisar i Pålgård, de skulle kolla på film & ha en mysig fredagskväll, vid 22,30 tiden ska jag hämta henne..
Så nu sitter jag framför hennes data & kollar runt på lite bloggar, uppdaterar min osv..Martin sitter framför datan i hallen..hmm, lite trist så här på en fredagskväll men vad gör det..

Som sagt..idag har varit en bra dag!!
Sköt om er & var rädda om varann!

Carpe Diem!

3 kommentarer:

Jannike sa...

Ja du - så brukar våra kvällar se ut;-)

Vecka - Vecka sa...

Vad kul med kurs! Ska också på kurs två dagar nästa vecka!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Ja, man kan göra så mycket för andra utan att det ens är en ansträning för en själv:.))