fredag 22 maj 2009

Yoga!!

Idag när jag vaknade kände jag mig manad att återuppta mitt Yogande..har legat på latsidan med den ett tag nu, av olika anledningar..men idag blev den av =) så skönt!!
Har oxå bokat in mig på en kurs till hösten..känns jättespännande & hoppfullt!!

På måndag börjar jag min arbetsprövning på Hammarstrands blomsteraffär..ska bli kul & intressant!en helt ny branch för mig!!
Framför allt & se om min kropp håller eller om den spelar mig ett spratt igen..jamenar, ska jag bara må bra & vara i stort sett smärtfri om jag INTE gör något??!! (Vilket tråkigt liv jag skulle måsta ha då!!)
Eller kan jag behålla det måendet om jag försöker ta mig tillbaka till arbetslivet smygande??
Hur som helst ska vi börja med 2 timmar/dag 3 dagar i veckan till & börja med, sen om det funkar så utökar jag mina arbetsdagar lite...
Jag är då iaf tänkt att verkligen lyssna, känna efter hur kroppen tar det & inte bara köra på som jag alltid gjort..Därför känns det kanon med att vi startar på en låg nivå..men spännande ska det bli =)

Det har åskat här i flera dagar nu, verkar som om det kanske brakar löst idag oxå..men det är ju bara att hoppas att värmen kommer sen nu då..Behöver värme för att må som allra bäst ju..
Migränen har jag äntligen sluppit nu, efter 6 vedervärdiga dygn..har haft så ont så att jag har medicinerat varje dag, fast man egentligen bara får ta migränmedicinen i max 3 dygn i sträck..men vad ska jag annars göra?? Verkligen hatar migrän!!fattar inte heller varför jag har börjat få det heller??Jävla mensmigrän!!!
Men min vanliga nackvärk håller sig ganska lugn nu, lite nackspärr & värk har jag haft men inte på långa vägar som innan resorna till Sthlm..Det känns lovande vill jag lova!!
Den 10 juni bär det iväg igen för 2:a besöket hos Atlantotec hoppas att de knäpper nya kort på mig, vore ju bra om jag kom till +-noll jag oxå...men men den som lever får se!!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, fundera ut nån gó fredags middag..sen kanske göra nå vettigt, ut på en promenad kanske...får se om lusten finns kvar efter kaffet =)
Sköt om er & var rädda om varann!!
Carpe Diem!

Inga kommentarer: