onsdag 14 oktober 2009

Solig vacker dag idag =)

Jaha,då var det Onsdag redan då..Igår körde jag Mari till Ortopeden,hon blev av med de stora gipset & fick ett mindre gips ist..4 veckor till ska hon ha gips,men nu kan hon iaf böjja armen & de är ju ett stort plus =)
Så dagen igår drog ut på tiden..vi åkte strax före 9 på morronen,kom hem strax före 17 på eftermiddan. *pust å stön* Att det alltid ska ta sån tid på lassa?

Hoppas att min dag hos Ortopeden går lite snabbare! Men det borde det göra,ja ska ju till Smärtenheten imorron för att träffa min Ortoped,så förhoppningsvis tar det inte lika lång tid..fast det beror ju på om hon kan kolla upp min högra handled & tumme förstås, annars får jag väl boka en ny tid för den,fattar inte varför den börjat spöka & gör såå fruktansvärt ont rätt va det är..Hmm,kommer inte på att jag gjort nått =/ kanske det har med min Fibro att göra?ja jag vet då inte..
Mari tyckte jag kunde be hennes läkare kolla igår men det kändes så skumt att fråga han när allt tog sån tid ändå..
Jaja,jag får se om min hinner & checka den imorron,det borde inte vara nå problem tycker jag fast det är nacken jag ska träffa henne för,men vi får väl se imorron va som händer..de lär ju visa sig.

Var på "jobbet" idag igen =D såå kul att jobba lite.
Körde mitt egna race idag oxå,en stund i disken,checkade igenom lite blommor,bytte ett batteri i en klocka,fattar inte att de hänger såå otroligt högt upp bara!! Hittade ingen tillräckligt lång trappstege,så jag gjorde en habbrovink så jag nådde iaf..(ställde ihop 2 bord,ställde trappstegen på bordet & klättrade upp) lyckades byta till ett fungerande batteri så imorron på Konferansen så kan de se va klockan är iaf ;)
Men ursh va tiden går snabbt när man har nått att göra..hann inte allt jag hade tänkt men de kommer en ny dag då jag tar det jag inte hann idag..fördelen med att vara där på arbetsprövning bara..de jag inte hinner ena dan tar jag & gör nästa dag =)
På fredag ska jag ju dit igen,så är det ingen som gjort de jag hade tänkt göra så gör jag väl de då..

Efter jobbet så tog jag & svängde in till kära farmor,gick till Brödbiten & köpte oss varsin lunchmacka som vi käkade upp tillsammans innan jag styrde kosan hemåt för att svida om & tog mig en stavgångsprommenad i solskenet.
Sen bar jag lite ved så att det finns när det ska eldas ikväll,så det blir nå varmvatten & lite varmt & skönt inne..
Sen är det Skolråd ikväll,jag är visst klassmamma i år igen ;) men jag är ju hemma tills Grey´s iaf!!
SEn blir det en härlig varm dusch innan jag ska knyta upp svansen..men imorron tror jag att det blir en liten sovmorron,ska ju inte vara hos läkaren förrän kl 11.30 så jag borde kunna sova till halv 9 iaf kanske...

Nä nu ska jag fundera ut nån middag,laga den så jag hinner käka i lugn & ro innan jag ska vara på Skolrådet kl: 18.30.
Sköt om er & var rädda om varann!!

Carpe Diem!

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej vännen!
Ja det är ju bra med arbetsträning att man får ta det i sin egen takt och ork....
Klassmamma var jag i några år oxå,någon måste ju liksom vara det ;)

Lycka till på ortopeden imon (eller rättare sagt senare idag)

Sköt om dig!

Varm kram,Lotta <3<3