lördag 27 september 2008

Tillökning!!


Igår kväll kl 22,23 kom lilla stumpan till världen, 3020g & 48cm lång. Helt underbar så klart =0)

Jag hade turen att få vara med Mari & Micke när deras första barn skulle komma till världen.
Både Mari & Micke gjorde ett otroligt bra jobb, Mari kämpade på med värkarna, andades igenom dem med en stor skicklighet...Micke hjälpte till på alla sett & vis för att underlätta för sin sambo.
Det var helt underbart att få delta i en förlossning(utan att själv ha ont!) få vara med & hjälpa & stötta min dotter, igenom de hemskt jobbiga värkarna..se framgångarna för varje värk, samt vara med i det mest underbaraste ögonblick som finns, när det lilla barnet ser dagens ljus för första gången.

Välkommen till världen lilla stumpan!!

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Stort grattis till er alla!!
Sån fantastisk upplevelse att få vara med på förlossningen. En liten dröm jag har. Att få vara med och stödja någon annan under ett av livets mest underbara ögonblick!!

Och himmel så söt lilla bebisen är:)

Kram Susanne

Anonym sa...

Man måste ju kika in här också och gratulera den nyblivna mormodern! =) Lilla Anna är verkligen jättesöt! Jag slår vad om att du är världens stoltaste mormor ;)

Anonym sa...

ÅHhhhh vilken grej Carina - kan inte annat än avundas dig - vilket ögonblick att få närvara vid!!!

Massor med pussar till lilla Anna (du kan väl pussa på henne från mig när du själv pussar på henne
;-P )och en stor bamsekram till mamman och mormor!!!!