lördag 13 juni 2009

Fräcka människor!!!

Lilla Sofie åkte bussen in till Östersund idag, hade sitt bankomatkort,busskort samt leg i ett plåtetui i sin handväska...hon somnade nog till lite, vem gör inte det när man åker buss?? När hon sen kom fram till Östersund så märker hon att hennes bankomatkort,busskort samt leg är stulna!! Stackar´n ringer mig kl 14,02 & gråtade berättar för mig vad som hänt.
Jag var ej hemma men ringde hem till Martin så att han gick in på hennes internet bank & fyllde hennes telefon med 100:- kvar på kontot blev då 71,25. Tack gode gud för internet!!

När jag kom hem så spärrade jag hennes bankomatkort, så nu har de redan skickat henne ett nytt som kommer på posten =)
Sen var jag in på Länstrafikens hemsida, värdesatte hennes busskort, samt skickade de ett mail där jag berättade vad som hänt. Så har hon riktig tur så kan hon hämta ut ett nytt kort under veckan...*håller tummen*
Sen har jag skickat in en polisanmälan direkt över nätet oxå...allt har tagit ca 2 timmar men det var det värt.
Sofie har fått en kopia på anmälan till sin dator, som hon nu sparat i en mapp som hon döpt till Viktiga saker!
Tänk vad smidigt allt är med dagens utrustningar =D

Jag & svärmor drog till Kälarne på Veteran marknad i eftermiddag, var där ett litet tag sen åkte vi vidare till Bräcke, för biltidningen Wheels var där & skulle fota, så vi passade på att åka dit med denna vackra Desoto Firedome -55 för att se om vi kunde fastna på bild =)
Sen såg jag denna vackra skapelse..& min favorit färg oxå =D Lila bil det skulle jag vilja ha!!
Ja med på ett kort blev vi nog allt, ett gruppfoto så nu lär jag ju måsta köpa tidningen, vet ju bara inte när de kommer in, så man får väl smygläsa i butik tills man hittar rätt nummer..
Hände mycket idag, först åkt Desoto, allt med lilla Sofie, ev fastnat på kort(kanske) spärrat kort, fyllt i polisanmälan osv..ja vissa dagar är då verkligen händelserika!! *pust*
Så nu tror jag att det är dax att krypa till kojs =D
Sov gott mina vänner & var rädda om varann!
Svärmors!! sen denna Lila fara vill jag ha!! =D

1 kommentar:

Jannike sa...

Skitfolk:( men som sagt - det är tur internet finns...

KRAM!!!