fredag 5 juni 2009

Fredag!!

Äntligen fredag! Var på HB idag igen då, kul jobb men min kropp tycker tyvärr inte det samma =( Hur jag än försöker anpassa jobbet så får jag ont i både kropp & själ...
Efter mitt arbetspass så var jag till AF & träffade underbara P för ett enskilt samtal, så nu har vi ett mål =D ja egentligen har vi väl haft det hela tiden men nu har vi hittat ett nytt ställe där jag kanske kan göra min arbetsprövning ist för på HB.. lite mer anpassat..så det kanske funkar bättre för mig..P skulle undersöka förutsättningarna. *håller tummen*

Sen blev jag bjuden på en kopp kaffe i Gulldalen, passade på att mysa lite med Anna panna oxå =D Vi tog en tur ner på byn oxå, vi ska ju på bröllop på Midsommar afton & Mari ville kolla om hon hitta nått att ha på sig, så iväg det bar ner mot byn.
Hon hitta en jättevacker klänningstunika på Wahlbergs som hon ska fundera på, bolla med sin sambo osv..Men jag tror att hon åker tillbaka & köper den, billig var den ju oxå så egentligen inget att fundera på. Åk tillbaka & köp den gumman!!

Nu sitter jag & väntar att Sofie kommer hem, ska fixa middan så hon hinner & käka innan hon & JB skulle följa med in till stan & vara suporter till fotbollslaget här ifrån byn som ska in för att spela match ikväll.
Kyckling taco blir det till middag, jätte länge sen vi käka det så det ska bli mumsigt..
Det bästa med sån mat är ju att det går att värma eftersom vi inte kan käka tillsammans alla 3, för Sofie har ju en buss att passa så hon får käka själv & jag & Martin värmer vårat när han kommer hem runt 18 tiden om vi har tur.

Har surrat flera gånger med en tjej i telefon idag, hon letar boende till sig & sina ungar, hon är nyseparerad & behöver nån stans att bo..Jag tipsade henne om Gulldalen, såklart! både av erfarenhet men oxå för att det är fina lägenheter till en fast summa varje månad, det finns tvättmaskin/tumlare i varje lght, samt i 4ena finns det diskmaskin oxå..motorvärmare & elen ingår oxå så det blir att man har full koll på sin ekonomi.
Det var det jag själv tyckte var bland det jobbigaste när man hade separerat, när man upptäckte att utgifterna var nästan lika stora fast man var ensam om det som när man var 2 om det. Knepigt men så är det iaf! Jag & mina ungar flyttade till Gulldalen direkt efter skilsmässan, det var nog det allra bästa stället vi kunnat flytta till faktiskt, trivdes kanon bra där.
Så därför kändes det som ett enkelt val att tipsa K om Gulldalen. Hoppas att hon flyttar dit, för då kommer jag in på en kaffe nån dag ;-)
Trist när det blir skiljsmässor men vad gör man när allt känns tomt & dött?? Jag tror ju knappast att barnen mår nå bättre att man tjurar på & bor tillsammans när det inte finns någon kärlek kvar. Tror nästan att det blir motsatt effekt, om man bara bor kvar för barnens skull.
Mår inte de vuxna bra hur fan ska då barnen kunna må bra??

Jaja, lite funderingar kan man ju ha iaf..Nu är Sofie hemma så medans hon duschar så ska jag fixa middan.
Sköt om er!
Kramen på er

Inga kommentarer: