fredag 16 april 2010

Mörkt är det ute...

alldeles svart är det utanför fönstret, ser min spegelbild i fönsterrutan.. =/
Känns som om det skulle vara höst ist på nått vis, det har blåst jättekallt idag, ja varit nästan som en höststorm.
Termometern visar på -2.8 & jag vet att det är våren som försöker komma igång..det är nog som de sa på nyheterna..det är ett riktigt aprilväder på G!

Annars så har dagen passerat i snabb takt..har hunnit hur mycket som helst!!
Vi började dagen med att käka frukost tillsammmans, sen åkte Martin & jobba lite, jag åkte ner på byn, in på AF & lämna ett papper, hämta svärmor körde henne till Kälarne för att hämta lillrödbilen =)Sen när jag återkom till byn igen så var jag in i farmors lght, hämta en tidning som jag åkte upp till far & mor med.
De var på väg till Sveg i helgen, så de tog med tidningen in till kära farmor när de ändå åkte genom stan. =)
Sen blev det fika hos svärmor, efter det så for jag & handlade lite innan jag äntligen styrde min gråa fara hem mot Vikbäcken..

Packade upp varorna, hängde en tvätt (den 2:a för dagen) startade en ny maskin innan jag satte mig ner en liten stund framför datan.
Sen var klockan vips 15 & Mari & Anna kom, vi fika lite innan Mari åkte på jobbet.
Jag & Anna gjorde lite ut av allt möjligt, förberedde middan, sen kom Martin hem så då klädde jag på Anna så hon följde med Martin ut medans jag fixade middan.. =)

Vi käkade middag, plockade undan sen var det dax att åka till Gulldalen så att Anna fanns på plats när Mari kom hem från jobbet..
Ja sen var ju klockan närmare 21 när jag kom hem igen, vi kollade lite på TV & nu sitter jag här & uppdaterar lite..
Jag börjar bli trött, känner John Blund i ögonen så det är nog dax för en dusch & sen sängen nu, finns nog ingen återvändo.
Ja det var lite om dagen idag..får se vad dagen i morron har att erbjuda, det är ju lördag & det är = sovmorron! ;)

Carpe Diem!

Inga kommentarer: