lördag 7 februari 2009

Sååå less snön nu!!!

F**n va less ja är på snön nu!! hmm, sitter här & funderar om jag inte är skapt för att bo i Norden...??
Får ju sån j**** värk av "styggväder", sen har jag ju sån otrolig fruktansvärd huvudvärk & nackvärk HELA tiden!! Å neurologen tyckte inte att jag skulle käka nå mer medicin heller....

För den dumma läkaren jag var till sist här på Björkhammar, (en stackars stafett läkare) hon sa att "Ja tyvärr finns det inte nån annan medicin jag kan erbjuda dig mot värken än Citodon just nu"
Så jag hämtade ju ut Citodonen, har inte tagit många, inte ens varje dag bara för att jag inte vill stoppa i mig piller egentligen...men då säger ju neurologen att just Citodon är inte alls bra för mig att äta...visst smärtan blir kanske mindre just då men hör & häpna! Den allvarligaste biverkningen är MER huvudvärk!!!!
Va f** håller då denna dumma läkare på med, skriva ut mer Citodon när jag kommer & söker hjälp för att huvudvärken blir värre & värre??!!
Känns inte som om hon lyssnade på vad jag egentligen sökte hjälp för...

Så nu så skulle jag inte ta nån medicin alls om jag fatta neurologen rätt, bara Naproxen i förebyggande innan jag anar att Migränen är på ingång...Å det är ju inte alls så lätt att ana när den är på ingång... *suck*
Så nu dras jag med en vedevärdig huvudvärk HELA dygnet, blir inte helt otippat på urusels humör (Tack älskling att du står ut!) sover inte alls på nätterna, svårt med koncentrationen osv..alltså tillbaka på ruta ETT!!
Nån som har nått tips???

Sen uppe på all denna j**** värk då ringer handläggaren från FK bara för att tala om att hon fått handlingarna sen Rehaben i Gävle & att eftersom de där klassat att min arbetsförmåga ligger på 50% så kommer jag att efter den 15:e feb bara få ersättning på 50% från FK... PANIK!!
Visst jag har ju väntat på att allt ska bli klart, men jag min dumma nöt trodde ju att ALLT skulle vara klart innan FK agerade...
Men se så funkar det inte!!

För vi ska inte ha nått avstämmnings möte med FK & AF förrän den 19:e feb, så nu känns ju allt bara som ett otroligt virrvarr av kaos!!& funderingar runt hur ekonomin kommer att bli..
Fattar inte hur man kan få göra så??
Sen får jag inte tag i min handläggare på AF heller, för hon återkommer den 13:e feb....
Så med andra ord verkar jag ha nästa vecka på mig att hitta antingen ett 50% jobb, som kan börja den 16: feb eller så får jag leva på 50% sjukers tills allt löst sig... Inte underligt att allt känns som om det rasar igen!
För mår inte själen bra så hur f** kan då kroppen må bra!!

Ja, ja skönt & få avreagera sig lite...bara ut i rymden så här..Allt kommer ju att ordna sig, det vet jag ju men just nu känns allt åt H-vete riktigt..
Tacksam för tips på jobb.. Det bör vara ett utan tunga lyft, inte stillasittande, inte stressigt,varierande arbets uppgifter (enl de i Gävle, inget service yrke) Vilka yrken finns det kvar då??
Har mina funderingar på hur allt kommer att bli, men just nu känns allt bara så fel, hur jag än föröker att vända & vrida på allt..så blir tankarna åt fel håll..
Jag har nog tappat energin & fotfästet lite..

Till alla er som funderar vart vi köpt hus, så säger jag bara i närheten...vill inte avslöjja allt än ;)
Det är ett litet mysigt hus, enskilt men ändå nära, ca 3 km till centrum.. =)
Så i all kaos med hur min framtid kommer att se ut så känns det kanon att vi har hittat våran fasta punkt iaf =)

Nu orkar jag inte skriva nå mer..
Sköt om er!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara rekommendera en hemsida: www.trigger-punkt.se
Har två kompisar som opererat sin Whiplash i USA. Info finns på sidan, plus även kontaktpersoner så du kan få veta mera.
Lycka till!

/ Susanne

cinah sa...

Okej, det låter spännande..Vore intressant att få komma i kontakt med dem, så jag kan höra mera...Har faktiskt funderat på att åka till USA,är det hos Åke Nyström?? Hur kan jag komma i kontakt med dem?? Kan du höra om du kan få lämna deras mail, tel nr osv till mig??
Tack för din kommentar Susanne =)

Anonym sa...

Tror du hittar namn och nummer till kontaktpersoner på hemsidan...
Ja, det är Åke Nyström som opererar.. Kom på att jag känner ytterligare en tjej som opererat sig - med bra resultat!
Kolla in sidan för Åke är i Sthlm nån gång under våren och gör operationsbedömningar!
// Susanne

Anonym sa...

Nytt tips! I gästboken på triggerpunktssidan så finns det personer som lämnar ut sin mailadress för den som vill ha kontakt, bla Sussi Obenius - en av mina vänner! Skriv till henne!! :-)

/ Susanne