lördag 21 november 2009

Idag är en jobbig dag =(

Jobbig fast bra på sitt sett ändå..har en sån vedervärdig värk i mina leder, men å andra sidan..Det är ju en blåsig höstdag så..Önskar att jag hade en värktablett att ta..men nuförtiden så vägrar ju min kropp alla piller så..Det är bara att gilla läget!!

Annars rullar det på som vanligt, var till kära farmor igår, hon mår inge vidare men kämpar på..
Enl sköterskan var det oförändrat idag så min far åkte in för att hälsa på henne..
Jag ska ringa & höra hur det står till imorron, så får vi se om det blir en tur till stan igen. Ursh å fy vad livet kan vara orättvist..Varför ska stackars farmor måsta kämpa med sin andning & sin syresättning?? Har hon inte haft nog?? De medicinskt kunniga inne på Lungavdelningen säger att -Det är hennes Kol som spökar.
Åh, här har vi trott att det är bara rökare som åker på Kol??? Farmor har då inte ens tagit ett munbloss i hela sitt liv, men ändå verkar det som om Kolen ska ta hennes liv?!! Knepigt men så verkar det vara iaf, de kanske har ett ord för de flesta utav lungsjukdommar?!
Ja, se vart är denna värld på väg??

Just nu har jag kollat på årets Robinsson..kul att se Ewa =) ska bli intressant att följa hennes medverkan, annars är jag ingen Robinsson följare i vanliga fall, men vill ju gärna se hur det går för min gamla lärare ;)

Martin kollar på Transformers..jag surfar..ska snart åka & rasta Doris en sväng..sen blir det säng, säng, säng...
Ska nog ta & lyssna på min Meditationsyogaavslappnings cd, ett kanon sett att få min ömma kropp att slappna av =D Tur att MeditationsYOGA finns =D
Me Like!! <3<3<3

Sköt om er alla mina bloggisar som orka läsa så här långt ;)
Kramiz & var rädda om varann!

Carpe Diem!

3 kommentarer:

Jannike sa...

Meditationsyoga lät spännande - kanske varit nåt för mig när jag mådde skit igår, jag hade sån jäkla ångest, så det var nog bland det värsta jag känt... allt är relativt, jag tror inte det går att jämföra med de som får panikångest mm..... men för MIG var den kraftig, å dessutom mer än det nånsin varit.... Bådar inte gott, sk at akontakt emd läkare till veckan, för jag orkar inte ha det såhär...

Tråkigt med stackars lilla farmor, hoppas verklgen att det blir BÄTTRE... å kan kan ju förvånas att KOL ska förstöra en "icke-rökares" liv.... :(

Stor kram til dig Carina - hoppas på en bättre dag i dag för dig med!!

Lotta sa...

Hej kära vän!
Vad trist med din värk och att du inte kan ta någon medicin för det....Hoppas du mår bättre nu i alla fall!
Säger som Jannike,meditationsyoga låter spännande...hade nog varit något för mig oxå tror jag....

Jag hoppas din lilla Farmor blir bättre gumman... <3

Ha det så gott du kan å var rädd om dig!

Varma kramar från mig,Lotta <3<3

Anonym sa...

Hej min vän <3
När jag läste om din värk i lederna så blev jag fundersam. Jag har nämligen också det nu.
Beror det på vädret eller varför har vi det båda två nu? Ovanpå våran vanliga värk.

Massor av kramar till dig min goa vän.

// Lotta