tisdag 3 november 2009

Tisdag är det idag..

Igår på Hotellet så blev det en stressig, lite strulig dag men det löste sig kanon till slut..Jag tyckte det var en kanon rolig dag, lite nya arbetsuppgifter fick jag..Jag stekte för första gången på en stekhäll, lite annorlunda motför på spisen vill jag lova..Men jag klarade av det oxå =) Har nog lite dålda talanger allt ;)
Men dagen resulterade i mycket lyft, plockande av glas & skålar på tok för högt för mig egentligen..men det gick kanon bra medans jag jobbade.

Men sen..när jag varvat ner under eftermiddan då kom tröttheten, värken & lessamheten...som ett brev på posten =(
Sen på kvällen när jag tog mig en välbehövlig dusch (luktade stekos hela jag) så tyckte jag att min vänstra tumme kändes så konstig..Åh vad ser jag om inte en stor blå svullen & öm knöl..Jag hade fått en propp!!! Ursha mig..vad är det som händer i min kropp??? Jaja, inte nått mera med det..bara att gilla läget!! Men lite obehagligt kändes det. En blodpropp..Jag?? Nu?? Hmm, undrar varför?? Kan det bero på stressen igår?? Ja, jag vet då inte jag, men det är väl bara att gilla läget =/
Var till min kära farmor imorse, där var DSK & hade just tagit ett blodprov på farmor, så jag passade på att visa min lilla blåaknöl & mycket riktigt så var det en liten propp, men det var inge farligt sa hon..Om den inte svullnade upp mera & gjorde jätteont villsäja..
Kändes skönt & veta att jag troligen inte behövde till nån läkare iaf. Håller tummen att det ger sig!!!

Idag så jobbade jag ett par timmar oxå, men jag känner att min kropp icke pallar med det hårda golvet samt stressen & allt bärande & lyftande med armarna =(
I morron ska jag vara ledig, ska passa på att återhämta mig, men lite yoga & meditation & en lång promenad i skogen tror jag skulle göra susen =D
Sen blir det jobb på torsdag igen..

Just nu så känns min vänstra tumknöl öm & ond. Fruktansvärt irriterande ska ni veta!!
WHY?? Har jag inte fått nog med skit?? Jaja, så kan det bli ibland.. *LESS*
Hmm, jag kan ju inte annat än att fundera om det är min kropp som försöker skrika nått åt mig..Som jag inte lyssnar på?!
Vad tror ni?? Brukar man få en propp så där bara??

Hmm, men gud vad skönt det känns att ha skrivit av mig lite iaf =D Känns som om en stor sten släppt från mitt bröst!!
Fan, det är hemskt terapeutigt att skriva av sig =) Att en sån simpel sak kan verkligen fungera?! NICE! Me Like!

Nä, nu ska jag skala potatis för det blir stekt potatis, fiskpinnar & spenatstuvning till middag idag.

Sköt om er alla mina bloggisar & var rädda om varann!
Kramizar på er <3

Carpe Diem!

2 kommentarer:

Ann sa...

Hej Grannen! Ja, det är bra att skriva av sej...Det är skönt när man känner att det lättar inom en...Jag hoppas att proppen går tillbaka och att Du blir bättre!!
Ha de så bra från NäsANN...Hahaha!

Jannike sa...

Ja jag hoppas verkliogen det ordnar upp sig.... Lilla vännen min.... Fick du inget tips om Hirudoid-salva? Den ska ju annars vara bra för lite småproppar typ... vad jag minns.... Kolla upp det!!

Å tänk på DIG nu å din kropp å att du kanske har en framtid på G - ta det LUGNT på jobbet!!!!!

Skänker dig massor av tankar - har fått ditt mail, och fidnerar, ska svara lite längre här nån dag;-)

Puss!!! <3 <3 <3