måndag 27 juli 2009

Måndag!

Fick igen min bil idag, har knappt märkt att jag varit utan den hela helgen..Fast det beror ju på att vi åkt i Martins bil när vi har åkt nånstans..
Helgen har varit lugn, var till Sollefteå en sväng i lördags kväll, vi hälsade på mina föräldrar som var på campingen, kollade på folk, Martin tog en strips på kiosken innan vi styrde kosan hemåt.

Igår så städade jag ju, så idag har jag inte gjort så mycket mer än kört hem Mari & Anna till Gulldalen, var in till kära farmor lite innan jag åkte hem. Hon såg ut & må kanon bra, har lite dåligt samvete att det var så länge sen jag hälsade på henne..Fast å andra sidan har hon ju varit ute & åkt med sin bror Pelle, de var till deras andra bror Olle & hans sambo Karin förra veckan, så det går ju inge nöd på tanten =)
Idag var det lite problem med vattnet, hon hade bara varmt vatten, alltså det fanns inge kallt vatten, inge vatten kom det från kranen i tvättfatet, men ur duschen.. Skumt! Men det kom en stjärna från kommunen som efter diverse kollar, kom fram till att det var omkopplingen till tvättmaskinen som strulade, den hade hängt sig.
Han lovade att fixa en ny bättre kran, så att man lättare kan koppla om vattnet när det ska tvättas. Det finns änglar!! utan vingar! =)

Nä nu ska jag börja med middagen, idag blir det gräddstuvad pyttipanna, stekt ägg & rödbetor *mums*
Kramen på er!

Inga kommentarer: