lördag 18 juli 2009

Morgonstund har guld i mun..(sägs det)

Hela morron från när jag kom till Gulldalen kl 6.50 i morse, har flytit på bra..(men fy va trött jag var!!) Mornar & jag går inte ihop!!
Stackars Anna är såå förkyld!! Kliande ögon verkar hon ha oxå, lite xtra gnällig men va gör det..
Fixade gröt till Anna, som hon mumsade i sig på ett navs! Inge fel på matlusten iaf =)
Efter gröten så letade jag fram dagens klädval, shorts & kortärmad body =) härligt med en dag till med strålande sol & värme! Sen lastade jag in Anna, hennes väska, gó apan i bilen & körde hemåt. Väl hemma så fixade jag kaffe, dukade fram frukost till mig, Martin, Sofie & Jenny, ja lilla Anna käkade oxå en frukostmacka med pastej på..Makalöst va den lilla stumpan kan trycka i sig!!

Efter frukosten så skulle tjejerna ner på byn & jobba lite..De säljer ekologiskt odlande jordgubbar från Näset, de sitter mitt emot Time.. Det verkar som om de går kanon bra för dem, & så goda "gubbar" är det länge sen jag smakat =)
Jag & Martin passade på att åka till verkstan & fixa bitarna som vi ska lägga under skåpet i vardagsrummet, så att det står som det ska. Så nu äntligen kan jag tömma kartongerna med allt som hör det skåpet till iaf..det går framåt, töms nån kartong då & då. Men ack vilken tid det ska måsta ta *pust* Men men, Rom byggdes inte på en dag!!

Nu har Anna åkt hem till Gulldalen igen, Martin åkt iväg en sväng, skulle hämta en traktor så han kan fortsätta harva lägdan lite till innan torven ska ut..& jag passade på att uppdatera lite.
Kanske borde jag ta en promenad, eller fixa skåpet, eller?? Har egentligen ingen lust till nått, allt kändes så motigt just nu... Vart faan fog motivationen vägen???

Ja,ja de blir nog nån rå..tror jag fixar lite nytt kaffe ist..
Var rädda om varann!
Carpe Diem!

Inga kommentarer: