söndag 26 juli 2009

Söndag!

Passade på att städa idag, det bara regnar ute så jag har ju ingen direkt lust att vara ute.
Men det är ganska trevligt att städa ibland, sen doftar det så gott av nyskurade golv =) Jag har jätte svårt att göra bara en sak i sänder, samtidigt som jag svabbar runt med skurmoppen så kom jag på att det var nog dax att hänga upp lite tavlor samt mina drömfångare i sovrummet.
Hämtade spik & hammare, fram med mina Indian tavlor samt mina drömfångare & upp på väggen kom de =) Hängde upp en erotisk tavla med ett dansande naket par på ovanför mitt lilla bord i sovrummet oxå, läste i min Feng Shui bok att just erotiska tavlor ska man ha i sovrummet & ingen annanstans!! Förut hade vi den i vardagsrummet, men nu har den hittat sin plats i vårat sovrum..

Nackdelen med att börja på att hänga upp tavlor åsånt är ju att jag vill gärna fixa överallt..(typiskt mig!) Vi har ju fortfarande ingen tavla på väggarna varken i vardagsrummet eller i köket, fast det har ju sin tjusning de oxå att verkligen känna in vart man vill ha en tavla & vilken tavla som man vill ha vart..
Nästa steg som jag vill ska hända i sovrummet är att få dit en rumsavdelare (nån som har en till salu??) så att jag kan få upp tidningssamlingen i en hylla ist för på golvet...Sen vill jag ha dit mitt skrivbord så att jag har någonstans att sitta & sy, så less på att måsta kånka ner symaskinen när jag vill sy lite, för att sedan måsta plocka undan den när jag har sytt klart för dagen..Det blir så omständigt & besvärligt så då blir det lätt att jag struntar i att sy ist..
Men men, Rom byggdes ju inte på 1 dag!! Men jag blir lätt otålig, vill ha klart NU!!

Nä nu tror jag att det är dax för en kopp kaffe & en bit sockerkaka kanske..
Kramiz på er alla som iddes läsa enda hit =)
Carpe Diem!

Inga kommentarer: