söndag 9 augusti 2009

Åh, solen fortsätter att skina =)

Sitter här & har just käkat frukost, pärmen från AF ligger & hånar mig!! Jag vet att jag borde göra dessa baklängesintervjuer men vart är lusten??
Undrar varför det tar emot så hemskt?? Har jag ingen karaktär alls?? Eller kan det vara för att jag inte vet riktigt hur, vem jag ska intervjua?? Men om det tar emot så här mycket för ett litet uppdrag..Skulle jag då klara av att plugga nått på distans?? Ytterst tveksamt känns det som..verkar som om min karaktär( jag är ju forfarande rökfri,så nån form av karaktär har jag ju!!) ej innefattar uppgifter som jag måste göra i min ensamhet..När det kommer till pluggande eller som nu, en hemuppgift så infaller varken lusten eller intresset =/
Känns segt!! Men jag ska iaf öppna pärmen idag, kan ju börja med att skriva ner lite olika yrken jag skulle vilja veta mera om..Jo, jag tror jag börjar i den änden *stön*

Det verkar som om jag ska åka till Ryggis iaf..har en plats, så nu gäller det bara att FK säger Ja..jag behöver ju ersättning under tiden & min handläggare återkommer på måndag så då ska jag ringa henne..
Om allt klaffar så kommer jag att få 4 veckors intensiv rehabilitering, hoppas att detta ger lite mer kött på benen än vad Arbetsförmågebedömningen i Gävle gjorde.. Jamenar, det känns som om nu är det som min verklighet är!..när jag var i Gävle så åt jag starka värktabletter hela tiden för att kunna klara av vardagen. Men nu är jag i stort sett helt värktablettfri, ja förutom mina Migräntabletter.
Känns mer verkligt nu, den smärta jag har nu, den kommer jag nog alltid att få dras med & det kan jag klara av att leva med, den kan jag tygla på ett annat sett, försöker använda spikmattan regelbundet, promenerar mycket, gärna med stavar, ser till att få i mig tillräckligt med vätska, ja allmänt sköta om mig själv =)
Så de få gånger jag verkligen får ont idag, då beror det på saker jag gjort, eller så har jag tagit ut mig helt enkelt, gjort rörelser & lyft saker som jag bör undvika. Så då får jag skylla mig själv!!
Vi får väl se på måndag sen jag pratat med FK, men annars så drar Rehaben igång redan den 7:e Sept & fortgår till den 2:a Okt, så då kommer jag att bo i S-vall under veckorna Måndag-Torsdag med viss hemläxa under Fredagen.
Ska bli skönt samtidigt som jag gruvar mig för att måsta bo borta, är för hemmakär! men va faan, det gäller ju bara 4 veckor!! Det har ju kunnat vara värre ;) sen tror jag att Martin & Sofie behöver få sköta sig själva under ett par veckor, så att de verkligen märker vad jag gör här hemma ;) De är nog lite bortskämda iaf *hihi*

Nä nu ska jag ta itu med den där jävla pärmen!!
Kramen på er alla som orkat läsa enda hit.
Carpe Diem!

3 kommentarer:

Jannike sa...

Lycka till gumman!! "kramar om"

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ofta släpper det där tunga och jobbiga när man tar itu med det... bara man kommer i gång så brukar det rulla på:.)

Men för säkerhets skull så säger jag "lycka till"!:.))

Ann sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.