söndag 2 augusti 2009

Söndag!

Idag har vi haft storfrämmande =) pappas kusin Marja & hennes man Peter från Upplands-Väsby..samt min underbara farmor. =)
Marja ringde mig mitt på dagen för att fråga vad jag hade för mig..sen berättade hon att de satt på farmors balkong, så då bestämde vi att jag skulle komma ner & hämta dem så de fick se vårat hus..
Sagt & gjort, tog min gråa fara & styrde kosan ner mot Hammar beach för att plocka upp fin främmandet.. ;)
Peter & Marja tog sig en rundtur i huset, men farmor satte sig i köket hon..hon orkade inte knata upp för att kolla in övervåningen..sen efter vi surrat ett tag i vårat kök så styrde vi kosan mot Gulldalen för att hälsa på Mari & Anna.
Men där orkade farmor kolla igenom hela lägenheten, den är ju i ett plan så då gick det bra för lilla tanten =)
Sen efter lite kaffe så åkte jag hemåt igen men Peter, Marja & farmor åkte vidare till Gevåg, far & mor skulle bjuda dem på middag.
Men det var jätte trevligt att få träffa dem ett par timmar iaf, ska skärpa mig & svänga in till dem nästa gång jag åker neröver Sthlm..Fick lite skäll att jag inte varit in & hälsat på, de bor ju som sagt på vägen hem från Stlhm..Lovar! ska skärpa mig ;)
Saknar Marja lite grann, hon har ju alltid varit mer som en stora syster till mig ist för pappas kusin, det skiljer ju bara 10år mellan oss..ska bättra mig där, jamenar, det går ju att ringa åt båda håll!!

Men det var en trevlig dag idag, kul att de kommer hitåt Jämtland på semester..de hade åkt runt i drygt 1 vecka, varit i Helsingborg först, sen åkte det småkringel vägar uppåt, sov i förrgår natt i Sveg bla..skulle dra vidare i morron, mot Bräcke hållet till för att sedan styra kosan uppemot Härjedals fjällen..innan de styr kosan hemåt igen..
De åker runt i en gammal, Cheva husbuss...fulfin! är den!! Men det måste vara helt kanon när man bara är 2 vuxna samt iof 2 hundar, men ändå..Jamena, lätt att åka i, lätt att parkera överallt..där minsann behövs ingen camping inte!!!
Nån sommar framöver skulle jag oxå vilja åka på billuffar semester, en önskan jag har är att få uppleva Silvervägen igen..& Trollstigen..HATAR! Norge men det är ett otroligt vackert landskap..Varför jag HATAR Norge?? Jo, vi var i Norge ofta, varje sommar när jag växte upp..& det REGNADE jämt!!! Därför HATAR jag Norge.. =) men det är en dröm jag har iaf, säkert inte på samma vis nu som vuxen motför när jag var barn, men det skulle vara kul att få uppleva de vägarna igen, få se den underbara fjällvärlden igen..Tids nog så kommer den drömmen att gå i uppfyllelse, det vet jag med säkerhet..Men jag vet bara inte vilket år! ;)

Nä nu ska jag ta & krypa ner i soffan & slökolla på TV en stund & njuta av ensamheten..Sofie är iväg & skulle tälta med sina kompisar inatt & Martin är ute & åker lite cross =) Äntligen, de har ju inte direkt varit många tillfällen för det i sommar..med allt detta regnande..
Kramiz på er alla som orkat läsa ända hit!
Carpe Diem!

Inga kommentarer: