måndag 9 mars 2009

Kaffe latte mé Vanilj =)

& en ostfralla med skink resp kräft röra, det bestod våran lunch av idag *mums*
Så mysigt att sitta med dotra på fiket =) & det var hon som bjöd oxå ;) Tackar tackar!!

Var egentligen meningen att jag skulle in en sväng hos kära farmor, men hon va ute & rände...så jag får ta det en annan dag ist..
Så eftersom inte farmor var hemma så ringde jag syfröken Marie ist, för annars hade jag tänkt att be farmor om hjälp...Men det får bli Marie ist, så på ons ska hon hjälpa mig att kapa av min kappa lite...vill hellre ha en kort kappa, så jag tänkte sy om min jätte långa...
Känns smart, slipper jag köpa nån ny...& samtidigt blir den ju ändå nygammal!!
Har kommit in i ett riktigt systim nu, tycker det är såå kul att skapa olika saker utav tyg =) sy nytt, sy om, ändra lite & fixa & trixa!!!

Så när jag kom hem från byn så satte jag igång att klippa ut det som ska bli min nya färgglada väska..tänkte se till att den blir klar tills i helgen, åker ju neröver till kungliga staden =) nästa vecka...
Så då kan det ju vara trevligt att ha en nygammal kappa samt en spitter ny väska som ej går att köpa i nån affär!! Men hos mig kan man ju göra det ;)
Har nu sytt iordning innerväskan med stoppning & allt...men sen lade jag av för idag..
Det är ju det som är såå svårt!! Att sluta när det går som bäst, är som roligast!! Men det är ju så jag bör göra för att nacken & armarna ska hålla.. Bra gjort av mig!!! *stolt*
Kanske kan jag fortsätta lite mer i morron =)

Min kära sambo ligger i husvagnen & har magsjuka!! både han & JP.. Bara en tidsfråga tills G åker dit oxå!! Fy f*n för & vara sjuk & inte ens få vara hemma =( Stackarna!! lider med dem.. *ursh*
Hoppas att de kryar på sig snart, trist & ligga borta på jobb & inte kunna jobba!! =/

Jag & Sofie käka pasta med bacon, svamp & paprika sås till midda! Såå otroligt gott *mumsfillibabba* Är nu mätt i magen, bloggen uppdaterad & nu hör jag tv soffan ropa...

Sköt om er!!
Kramelikram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja men det förklarade saken. =)

Anonym sa...

Har "smycketanten" blivit "sytant" också?!
Spännande! Ser fram emot att kika på dina alster här på din blogg.
Jag är så enormt glad för halsbandet som jag köpte utav dig.
Jag önskar dig en bra och smörtfri dag. Här är det värk idag =(
Kram Lotta

Anonym sa...

FÖÖÖÖÖRLÅT min bästaste Kusin! Jag glömde bort din födelsedag, det var inte alls meningen. Kan nog rota fram nått fint kort på dig och slänga upp i bloggen ;) KRAMAR