måndag 2 mars 2009

Måndag!!

Tänkte uppdatera lite..fast egentligen känns jag inte så inspirerad..har nog fått lite utav blogg torka!!

Men i lördags var vi 5 tjejer som var bjuden till Österåsen på middag =) Tack snälla Marie för den underbart góa middag =)
Jätte trevligt att träffas, käka gott, dricka gott, prata & skratta bara vara helt enkelt..
Lite strul blev det med vattnet, vattentrycket men det fixade Marie galant...på med storstövlan & varma kläder...ficklampan i högsta hugg medans hon & jag pulsade iväg över lägdan ner till pumphuset.. I -20 grader!!! där på nattkröken..men jag hoppas att det löste sig så Marie stackarn kunde spola ;)

Jag & N håller på att fundera på att göra en Pilgrimsfärd...så nu håller jag på att kolla upp lite hur man går tillväga, lite ca priser, packnings tips osv...det verkar vara rätt många som gjort en sån resa..
Känns kul att ha en resa att planera =) & inte vilken resa som helst, utan en resa i det andliga planet...i lite mer tysthet & enkelhet.. Nu gäller det bara att få allt att klaffa så att verkligen resan blir av..

Det är plusgrader ute idag..mulet men det gör inget..skönt att kunna vara ute lite, så less på vintern nu!! Vill ha vår, få höra vårfåglarna kvittra, känna vad varm vårsolen är...
Få lite härliga vårkänslor =)
Så idag ska jag planera in en lite längre promenad, måste passa på nu när jag inte har så mycket värk!!

Nä, nu är det dags att göra nån nytta...ska åka iväg med lite till pappers insamlingen, lämna resesängen till Mari så att Marre kan lägga Gabbe nån stans...Kul att de ska tillbringa ett par dagar med Mari & Anna..det är ju alltid trevligt med sällskap!!

Sköt om er & var rädda om varann!!
Kramen
Carpe Diem

Inga kommentarer: