tisdag 24 mars 2009

Nåldyna!!!

Vaknade till en underbart vacker vårdag =) solen sken in genom fönstret, otroligt lätt att kliva upp idag!! & ändå klev jag upp redan kvart i 7!!
Käkade frukost vid 7 tiden, kollade lite på morron tv innan jag klev upp & gjorde dagens yogapass..sån otrolig härlig start på dagen, jag blir pigg, glad & redo för dagens bravader =)
Gjorde mig i ordning för att redan vid kvart i 10 sätta mig i den gröna saaben & bege mig till min underbara massör Marie-Kristin

Kom till & med ihåg att sätta i linserna i morse så jag kunde ha mina solbrillor =) Härligt!! körde i sakta mak till Stugun, stereon på högsta volym & med ett leénde på läpparna...
När jag kom fram till M-K så berättade jag om resan till Sthlm, besöket hos Åke samt att jag fortfarande var smärtfri!! ja förutom migränen då, men jag slipper ju den vanliga hemska huvudvärken & nackvärken!! Hon blev lika överlycklig som jag & min familj är =o)

Jag önskade mig en rejäl omgång med massage men icke sa nicke!! Jo, lite välgörande massage fick jag men M-K fick igenom sin vilja med att totalt massakera mig med nålar!!! Överrallt!!
Aj,aj,aj...men ack så välbehövligt!! Enl M-K så jobbade nålarna febrilt & min kropp svarade kanon bra... Kände faktiskt att jag blev varm i hela kroppen, riktigt kände hur väl nålarna gjorde!!
Sen när de var framsidan som fick sin genomgång med nålarna då fick jag en helt underbar ansiktsmassage =o) Den tackar jag för!! Mmm, såå underbart skönt!!! =o)

Sen styrde jag kosan hemåt mot Hammarbeach igen..ringde Mari & önskade en kopp kaffe, lämnade igen den gröna faran..drack suveränt gott kaffe, myste med Anna lite innan det var dax för en liten eftermiddags tupplur för lilla hjärtat..
Ut i vagnen det bar, jag & Mari passade på att ta en liten promenix till Time för att kolla om min gråa pärla var klar...Hon har varit in på en liten bromsoksservice, fick ju ombesiktning på ná x antal gånger =( men nu é ná klar!!Nybesiktad oxå =o) Det tackar jag för!!
Men jag lär ju tyvärr få betala dyra pengar!!! =( Det känns ju iofs mindre kul...men men bor man som vi gör så är det ju bara att betala & se glad ut ändå, oavsett vad prislappen blir!!
Är ju tyvärr beroende av bil i stort sett vart man ska..eller rättare sagt, jag är van att bara kunna ta bilen när jag ska nån stans...Har ju som sagt dryga 3 km till affären tex....

Ja det var en liten uppdatering...men nu känner jag att mitt huvud säger ifrån, vill vila nu!!
Så nu ska jag krypa ner i soffan & slöa lite, zappa runt & se om det är nå vettigt att se..
Men klockan 20 då är det Äntligen hemma =o) det är ett program jag verkligen tycker om att se, fast å andra sidan...jag älskar alla inredningsprogram mer eller mindre ;)

Vore kul om fler kommentera..alltid kul med kritik, oavsett om det är pos eller neg..
Jag kan ju alltid bli bättre ;) eller??
Sköt om er!!

Carpe Diem

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag hade aldrig vågat nålarna... min man frågade så sent som igår om det kanske vore dags att skicka mig på akupunktur... icke sa nicke! Nålrädd så in i...

Men skönt att det funkar i alla fall! Nu när det ändå sticks i dig;.))

Anonym sa...

Det verkar som om du mår riktigt gott nu - hoppas du får fortsätta med det ett tag;-) och det här med nålar måste du väl vara van vid nu, sen Sthlm??? ;-)

Och visst är det roligt med kommentarer på det man skiver;-)

Kram!!