måndag 20 april 2009

Änligen är våren här!!

Idag blev jag hämtad strax före 10 utav Mari & Anna, en tur till Brödbiten & en kaffe latte med vanilj =o) det blev...
Sen åkte vi ner till Forsgränd & fyllde 2 kartonger med porslin, krukor & diverse små plock & tog med de till Gulldalen... Väl där blev Anna panna hungrig, efter lunchen tog jag henne på en liten prommis, hon somna innan jag ens hann upp till Hotellet..
Efter jag kom tillbaka till Mari så blev det lite mera kaffe innan jag lånade den gröna faran & åkte för att köra kära farmor till tandis, medans hon var där så passade jag på att handla lite små saker åt henne..Väl tillbaka i hennes lght så packade jag in varorna, vattnade hennes blommor..fy vad fort de blir torra i denna lght!!undrar vad det beror på?Torr luft kanske?!

Sen åkte jag för att hämta henne hos tandläkaren, hjälpte henne betala sen körde jag henne hem, passade på att värma hennes middag oxå..Känns så skönt att kunna skämma bort henne lite ;0) För vem vet hur länge jag får ha henne kvar!!
Skällde lite på henne oxå, hon hade visst glömt att äta riktig mat under helgen!!! För maten hon fick i fredags & söndags var orörda!!! *arg på henne* Men hon sa att hon inte varit nå hungrig, utan ätit flingor & mjölk ist...hmm,undrar jag om jag kan lita på det?!
Ja,ja jag såg då till att hon käka middag i dag iaf..Åså borde det ju komma ny matlåda i morron, så jag åker väl ner då oxå & kollar så att hon äter...

Sen styrde jag den gröna faran åter till Gulldalen, hämtade Mari så hon kunde åka & handla, hon har ju varit utan fungerande kylskåp tills i dag på eftermiddan! så nu behövdes det fyllas på!!
Micke hade kommit hem från Bydalen, så vi lämnade Anna hemma med honom..(ensam pappatid är bra!)
Sen bjöd Mari mig & Sofie på middag, korvstroganof & ris.. *mums*
Till Anna kokade hon lite korv & sommargrönsaker, mixade det tillsammans med lite ris & lite lite svartpeppar samt lite vatten & Alpro soya grädde..Anna hade ju redan käkat middag idag, så hon frös in en portion, & ställde in en portion i kylen som Anna skulle få i morron...
Kul att se att lilla gumman min börjar vilja fixa egen barnmat till Anna =o) (stolt jag blir!)

Efter middagen, en kopp kaffe på maten..så körde Mari mig hem igen, kom inte hem förrän strax efter halv 7, men det har varit en mysig dag tillsammans med mina tjejer =o) fast det var ganska skönt att komma hem..Borta bra men hemma bäst, jag är hemskt hemmakär!

Så nu sitter jag här framför datan, ska kolla igenom lite bloggar innan det blir dax för lite tv...
Solen skiner fortfarande från en klarblå himmel, så äntligen verkar våren vara här...
Appropå våren!! Svärmor har köpt sig en liten leksak!! En liten liten sööt röd bil med svart cabtak...Hmm, märket har jag redan glömt...men falle sööt é den =D
Det är bra att hon unnar sig nått kul!! Fan, varför lägga pengarna på hög?!...Bättre att hon njuter av dem medans hon kan!!

Nä nu ska jag kollar runt i bloggvärlden..Kramen på er!!
Carpe Diem!

Inga kommentarer: