måndag 6 april 2009

Klart!!

Nu har vi gjort adressändring, flyttat bredbandsbolaget, samt har jag ringt Telia ang flytten...men hör & häpna!! De hittar inte adressen eller gamla telefonnumret!!! Hmm, känns bekant på nått vis...fattar inte hur Telia kan ha problem att hitta när det funkar för alla andra?!! För sist jag kollade så är det ju Telia som har monopolet!!! Man får inte bli brydd!!
Tjejen jag pratat med 3 ggr idag =o/skulle försöka kolla upp det under morgondagen & ringa mig..får väl hålla tummen att hon hittar adressen samt gamla telenumret..annars är det väl VI som får stå för om DE måste skicka ut en tekniker!!!

Jaja, det är ju under behandling iaf =o/
Sen har jag deklarerat, det var ju bara att logga in, skriva under & trycka på sänd knappen så var det ju gjort!! =o) Nice!! Undra om min sambo är avis nu??!! Fast å andra sidan lär han ju vilja ha tebax lite, så då är det ju bara att knopa ihop alla resor m.m.
Sen har jag börjat med att tvätta överdragen till sofforna..så att de är nytvättade när vi flyttar =o)

Ute regnar det för fullt...härligt på nått vis ändå...för jag vet ju att regnet tar med sig snön!! =o)
å de är ju inte helt fel..Såå less vinter & snö nu!! *stön*
Mari & Anna var hit & käka pasta med kycklingsås till middag..Mums!! & när de åkte så följde Sofie med, kan tänka mig att hon hoppade av hos Jenny...

Sen var hyresvärden in, jag ringde de i morse för att tala om att det luktade avlopp i vårat badrum, så jag bad de ringa & be slamtömmarn att komma...
Men du ser..hyresvärden gatt ju komma in & kolla först innan han kunde ringa slamtömmarn!!
För inte brukar väl brunnen bli full heller??!!! Ha, trodde han ja!!!
Brunnen har tinat fram sa jag, så du kan ju alltid gå & kolla innan du ringer tyckte jag...
Sagt & gjort, R tog & kollade i brunnen...återkom med det beskedet att jag hade rätt...Brunnen var överfull!!
Fan, vilken härlig känsla det är när man har rätt!! =o) Jag fattar inte hur man kan ha en gård, samt hyra ut ett hus men ha noll koll på hur nått funkar... =o/ jamena, allt funkar väl på samma sett oavsett vart i landet du bor??!!
Jaja, hoppas att slamtömmarn kommer i morron bara...inte så trevligt med avloppslukt inne!! *blä*

Nä, nu ska jag slökolla lite på tv:n
Sköt om er! Krameilikram

1 kommentar:

Jannike sa...

Nä, hoppas de kommer å tömmer - fy vad äckligt med avloppsdoft!!! Vad härligt det låter med den begynnande flytten och vår i luften!!!!

Kram!