torsdag 2 april 2009

Snart helg...

Snart är det kvällen, riktigt längtar efter att få krypa upp i soffan & kolla på tv:n..
Var ner till min kära farmor på fm, jag tror att hon är mer nervös inför sin 80-års dag än vad hon vill erkänna =) Samtidigt som hon ena sekunden är fullt medveten om vad som är beställt, hur planeringen inför lördagen ser ut...så kommer det i nästa sekund frågan om...
Har vi några tårtor? Finns det kaffe så det räcker? Vad var det Hans-Inge skulle göra?? Tror du att det kommer någon alls då??
För att i nästa sekund ha full koll igen =/ Stackars lilla farmor!! Inte lätt att bli lite "virrig" så här på ålderns höst =) Tur att Anso är hos henne, så får hon svar på alla sina "tokiga" frågor snabbt!! =) Det är jobbigt att märka att hon börjar bli senil & glömsk men å andra sidan fyller hon ju 80 så...Men samtidigt finns det ingen människa som kan få mig att skratta så hjärtligt som min kära farmor...Är verkligen tänkt att ta vara på tiden hon har kvar här på jorden...Förhoppningsvis hänger tanten med ett bra tag till =)

Sen på em här så fick jag köra Sofie till sjukstugan...upptäckte att de inte heter Björkhammars hälsocentral nå mera utan Hammarstrands hälsocentral!! Å av vilken anledning då kan man ju undra?? Har inte denna jävla kommun nog med underskott?? Vad kostar detta namnbyte då??
Så fruktansvärt löjligt tycker jag då...men men va fan kan man göra?!!
Sofie har ju som sagt varit hemma hela denna vecka igen, med feber, ont i halsen & snorig..men idag när vi käkade lunch/middag så kunde hon knappt gapa eller svälja..utan att det gjorde så fruktansvärt ont mest på höger halsmandel...så jag ringde sjukvårdsupplysningen (för telefontiden var slut!) & kvinnan jag pratade med tyckte att jag skulle chansa att åka bort utan tid, annars var jag välkommen in till Akuten i stan, för det lät inte bra sa hon...

Sagt & gjort vi åkte på vinst & förlust till sjukstugan, fick träffa en sjuksköterska, fick gå till lab & lämna ett svalgprov..sitta & vänta på att det provet skulle bli klart, sen in till sjuksköterskan igen för att få redda på att provet var NEG men att hon tyckte att Sofie borde träffa en läkare..Fick en tid i morron..kl 11 så klart, så jag får gå tidigare från min kurs, men vad gör man...Sofie är ju faktiskt viktigare!! =) men det känns bra att de tog oss på allvar, för jag sa att stackars Sofie har ju i stort sett varit sjuk sen i dec...& att jag tyckte att hennes hosta & halsont bara blir värre för varje gång hon blir sjuk...Så det känns skönt att vi tog en chansning & åkte dit! Så vi får väl se vad läkaren säger i morron nu då...

Ja det har varit en händelserik dag..& där emellan har jag packat några kartonger till!! Så nu när Martin kommer hem så har det hänt saker iaf =) Men nu är det bäst att jag inte gör så mycket mera, utan låter kvällen komma...Har ju som vanligt börjat känna av värken igen =( Trist att jag fortfarande efter så lång tid lika svårt att känna vart gränsen går!!! Undrar om jag nånsin kommer att lära mig det??? Att det ska vara så svårt att kunna göra bara lite...fast å andra sidan, jag gör ju så gott jag kan...försöker att tänka mig för, ibland går det bra & ibland går det käpprätt åt fanders men jag försöker lära mig...till slut kanske jag lyckas!!

Sköt om er!! Kramen

Inga kommentarer: