söndag 5 april 2009

Söndag kväll..

Det har varit en mysig helg..I fredags började vi köra lite grejor, sånt som vi ändå ska ha ute i föråden osv...Sen kom ju Robin hem så då körde vi iväg en massa fullpackade bananlådor med poslin, en hel del möbler..sånna som vi inte använder varje dag, skönt & ha börjat köra iväg lite!!
Tack Robin för att du hjälpte till så slapp jag bära en massa =)

Så nu står det en massa tomma kartonger som bara väntar på att jag ska packa mera...Men nu har jag kommit dit att det känns svårt att packa..hmm, det är ju inte riktigt dax att flytta än, så det känns svårt att veta vad jag kan packa ner...vore ju dumt att packa sånt som vi kanske behöver...
Ja ja, jag lär ju kunna börja med att tvätta upp vinterkläderna..sen packa dem!! Typ sommarkläder kan jag ju packa undan...fan, det blev inte så mycket som blev kvar opackat!!! Ops!! så de kan gå...kanske inte är så svårt att veta va jag kan packa ändå ;)
Hmm, ska ta & tvätta klädseln på våra soffor..såg att det har blivit lite fläckar...nackdelen med att ha tygsoffor =( men det är ju huvudsaken att de går att ta lös klädseln & tvätta =)

Sen ska jag ta & hälsa på kära farmor i morron, vill ju gärna höra om hennes 80-års dag blev som hon önskat...Kändes som om inte hon hade tid för alla i lördags, hon hade nog fullt upp med alla som kom & uppvaktade henne..När vi var dit på förmiddagen så hade hon redan fullt hus =)
Skönt att kära Anso var där *pust* kändes bra att veta att farmor bara kunde sitta & må gott med sina besökare samtidigt som Anso & Hans-Inge fixade allt runt omkring, med kaffe kokning, värmning av Hasses underbara pajer =) samt att se till att det fanns tårta osv...
Tackar att Ni fanns där för farmor!!

Sofie var ju till läkaren i fredags, virus så klart!! Men eftersom hon klagade på hjärtklappning & att hon blev så yr då & då så ordinerade han faktiskt lite provtagningar...så på tisdag ska vi dit igen till lab & ta lite prover...Det känns bra att de verkligen kollar upp hur alla värden är..
Men nu mår hon riktigt bra, ingen feber bara lite hosta kvar..så i morron ska hon tillbaka till skolan igen..

Nä nu ska jag läsa igenom lite bloggar..innan det blir dax för sängen..
Sköt om er!! Kramelikram

1 kommentar:

Åsa sa...

Du som knåpar och pysslar en massa har du sett den här sidan ?
www.signerat.se
En samlingssida där de som vill kan sälja sin egen design.
Åsa