tisdag 21 april 2009

Känns konstigt idag...

känns knepig i huvudet på nått vis..lite yrighetskänsla =( samt ett tryck över pannan...Konstigt, det känns inte som migrän..inte som den vanliga huvudvärk jag brukar ha, för jag har inte ont i nacken direkt heller..Jag fattar ingen ting!! Är det inte nog med olika besvär nu?? Jamena, jag har ju min Whiplash, jag har min Fibromyalgi, jag har uppepådet fått "mens"migrän, (fast den snart kommer & går som den vill!)men Neurologen kallade den "mens"migrän..
Varför ska jag då måsta få ännu mera konstiga besvär?? Ibland känns det som om jag hellre skulle ha ont i nacken & huvudet, ist för att ha den här konstiga värmekänsla,tryck över pannan, känslan av att Nu jävlar sprängs skallen känslan...Den kommer ju mest om jag stressar upp mig över nått, blir orolig över nått & den känslan har jag ofta nu för tiden...

Denna flytt känns en del dagar som det bästa som hänt oss..för att i nästa sekund kännas förjävligt jobbig..jag kämpar med mitt kontroll behov, för just nu har jag noll koll över nästan allt...Allt känns som ett fruktansvärt kaos!! Kartonger överallt, ingen koll vart nått finns..Men,men allt har väl sin tid!! Det enda jag har kontroll över är att på fredag skriver vi papperen om huset!! Det känns skönt...men sen kommer panikkänslan över mig...
Kommer vi hinna flytta?? Kommer det bli kanon stressigt?? Kommer älskade Martin att få hjälp att bära alla möbler?? För jag klarar ju knappt av att hjälpa till nått, det är nog det som jag har mest jobbigt med...Att acceptera att inte jag kan, eller rättare sagt bör hjälpa till att bära så mycket...För gör jag det så blir jag ju En fruktansvärd bitch som ingen vill ha omkring sig, elak som fan, grinar & bara blir a pain in the as...
Hmm, kanske ska jag bara försöka slappna av & delegera ut allt till de som är friska & klara av?!
Hmm, bara för att jag sitter & knåpar ner mina tankar & känslor nu så kommer denna konstiga sprängkänsla över pannan...Inte bra, måste lugna ner mig..jaja, allt lär nog ordna sig vad det lider...Ska mitt huvud sprängas så lär de ju göra det ändå...knappast nått jag kan styra över..Är min tid kommen så är den..
Fast egentligen så vet jag ju att min tid är inte kommen inom nån snar framtid, jag har för mycket kvar att uträtta!! =o)

Men det är knepigt att det känns redan lättare bara för att jag skrivit av mig lite...känns skönt att bara få ner känslorna & tankarna i ord ist för att ha dem snurrande i skallen...
Dessa fladdrande tankar kan driva mig till vanvett..känns som om de "äter" upp mig ibland..
Jaja, nu har jag lättat på trycket lite, så nu kanske jag kan göra nå vettigt resten av dagen..

Sköt om er!! Kramen på er

Inga kommentarer: